EMAIL

felezvarzanatlas@gmail.com

تلفن تماس

021-67219

بزرگراه فتح (متوسلیان) بازار فولاد استیل ایران بلوک 3 پلاک 192

ساعت کاری

شنبه – چهارشنبه: 8:00 صبح 17 عصر

پنجشنبه ها : 8:00 صبح 13 ظهر

لوگو شرکت فلزورزان اطلس باستان

لیست قیمت بروز ورق ضد سایش

سایز ضخامت قیمت (ریال)
6000*2000 10 تماس بگیرید
6000*2000 12 تماس بگیرید
6000*2000 15 تماس بگیرید
6000*2000 20 تماس بگیرید
6000*2000 25 تماس بگیرید
6000*2000 30 تماس بگیرید
6000*2000 40 تماس بگیرید

ورق ضد سایش

ورق‌هایی که به علت استحکام و مقاومت بالا در برابر خوردگی یا سایش مقاوم هستند را ورق ضد سایش می‌گویند. این ورق‌ها از فولاد با کربن بالا ساخته می‌شوند و در صنایعی که ضد سایش بودن، اهمیت بالایی دارد به کار می‌روند. در ترکیبات آن‌ها مقداری عناصر مانند نیکل، کروم و بور نیز استفاده می‌شود. ورق‌های فلزی چون معمولاً به یکدیگر اتصال می‌یابند در اثر رطوبت، واکنش‌های شیمیایی و اکسیداسیون دچار سایش می‌شوند.

استفاده از ورق ضد سایش این مشکل را حل می‌کند. ورق ضد سایش با ذوب شدن مواد و روش نورد گرم تولید می‌شود و به این علت سختی بالایی دارد. این ورق‌ها در سایز‌ها و ضخامت‌های متفاوتی وجود دارند و در صنایع خودروسازی، معادن و… به کار می‌روند.

کاربرد ورق‌های ضد سایش

ورق‌های ضد سایش به طور کلی در صنایع خودرو سازی، کامیون‌های حمل و نقل، بیل مکانیکی، بولدوزر و تسمه نقاله به کار می‌روند؛ همچنین در تولید چکش هیدرولیکی، ساخت و ساز و معادن استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های ورق ضد سایش

ورق ضد سایش از ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشد که سبب استفاده‌ی زیاد آن در صنایع شده است. از جمله این ویژگی‌ها موارد زیر هستند:

  • این ورق دارای خاصیت شکل پذیری و جوشکاری بالایی است و با روش‌های مختلف قابلیت جوش پذیری دارد.
  • ورق ضد سایش بسیار مستحکم می‌باشد و به ندرت دچار سایش می‌شود.
  • این ورق به علت تولید با روش نورد گرم از عمر طولانی برخوردار است.
  • ورق ضد سایش در شرایط سخت محیطی قابل استفاده است و تنوع مصرف بالایی دارد.

انواع ورق ضد سایش

ورق‌های ضد سایش در انواع معروف کروسابر، ولدوکس، هاردوکس، دورستات و دیلیدور تولید می‌شوند که هر کدام  ویژگی‌ها و کاربرد‌های متفاوتی دارند.

ورق ضد سایش کروسابر

ورق ضد سایش کروسابر در برابر سایش بسیار مقاوم است و قدرت جوش پذیری بالایی دارد. این ورق از فولاد و عناصری مانند مولیبدن، تیتانیوم و مولیبدن تولید می‌شود که در افزایش میزان سختی آن مؤثر هستند. ورق کروسابر دارای قدرت چقرمگی و خاصیت کششی بالایی می‌باشد.

به علت ترکیبات خاص ورق در برابر عوامل مختلف مانند سنگ قدرت ضد سایشی آن حدود ۷۰ برابر بالاتر از فولاد معمولی است. این ورق به علت مقاوم بودن، طول عمر بالایی دارد. ورق کروسابر در صنایع معدن و فولاد سازی استفاده می‌شود.

ورق ولدوکس

ورق ضد سایش ولدوکس در گرید‌های ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ و در ضخامت‌های ۴ الی ۱۴۰۰ میلیمتر در دسترس است. این ورق استحکام و مقاومت بالایی دارد و دارای قدرت جوش پذیری بهتری می‌باشد. ورق ولدوکس در صنایع خودروسازی بیشتر استفاده می‌شود.

ورق ضد سایش هاردوکس

ورق هاردوکس دارای کربن بالایی می‌باشد و بیشتر در گرید‌های ۴۰۰, ۴۵۰ و ۵۰۰ تولید می‌شود. این ورق قدرت شکل دهی بالا، جوشکاری مناسب و قدرت ماشین کاری بالایی دارد. ورق هاردوکس دارای استحکام کششی کمی می‌باشد و اغلب در صنایع داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق دورستات

ورق ضد سایش دورستات دارای ویژگی‌های بارزی می‌باشد. این ورق خاصیت جوش پذیری بالا و سختی زیادی دارد و بسیار مقاوم است. ورق دورستات به مدت طولانی قابل استفاده می‌باشد و دیرتر خراب می‌شود. این ویژگی در کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن مؤثر است. ورق دورستات در تولید ابزار آلات کشاورزی، صنایع معدنی، ماشین سازی و… استفاده می‌شود.

ورق دیلیدور

ورق دیلیدور در کیفیت‌های بالایی تولید می‌شود و قدرت چقرمگی و مقاومت بالایی دارد. چقرمگی همان قدرت ضربه و فشار ورق می‌باشد که حائز اهمیت بالایی است. ورق دیلیدور در انواع v, c  و l موجود می‌باشد که هر کدام سختی و قدرت تحمل ضربه‌ای خاصی دارند. ورق c به علت داشتن میزان کربن بالا کمترین قدرت چقرمگی را دارا می‌باشد. ورق‌های دیلیدور در صنایع فولاد سازی، فلزات و سیمان و معادن سنگ به کار می‌روند.

خرید ورق های ضد سایش

خرید ورق ضد سایش در حجم‌های بالایی توسط صنایع مختلف انجام می‌گیرد. این ورق‌ها کیفیت‌های متفاوتی دارند و متناسب با ضخامت و سایز در صنایع به کار می‌روند. هنگام خرید با توجه به نیاز خود باید نوع مناسب آن‌ها را تهیه کنید. ورق‌هایی که دارای نشان استاندارد هستند از مواد اولیه‌ی باکیفیت ساخته می‌شوند و مورد تأیید هستند.

موقع خرید ورق ضد سایش کیفیت، ضخامت، سالم بودن، نوع و سایز ورق را بهتر است بررسی کنید. برای انتخاب بهتر می‌توانید با پشتیبانی سایت فلزورزان در ارتباط باشید. اگر به دنبال انواع ورق ضد سایش با کیفیت و مطمئن هستید خرید خود را با خیال راحت از سایت فلزورزان انجام دهید.

قیمت ورق ضد سایش

قیمت ورق ضد سایش بر حسب نوع، سایز و ضخامت آن متفاوت است و بستگی دارد که چه نوع ورقی را تهیه کنید. قیمت روز ورق ضد سایش با تأثیر عواملی مانند نوسانات ارز، افزایش هزینه‌های تولید، مقدار تولید، میزان تقاضا و عرضه به طور لحظه‌ای قابل تغییر است. بنابراین در این بخش نرخ دقیقی را برای آن نمی‌توان ثبت کرد.

 در بازار ایران نرخ دلار ثابت نیست و تورم نیز نوسان زیادی دارد. لیست قیمت ورق ضد سایش در سایت‌های مختلف یکسان نمی‌باشد برای آگاهی از نرخ دقیق این ورق‌ها در صورت نیاز با سایت فلزورزان در تماس باشید.

فاکتور‌های تأثیر گذار در خاصیت ضد سایشی ورق

در خاصیت ضد سایشی ورق فولادی فاکتور‌هایی مانند مقدار عنصر کربن، ترکیبات شیمیایی، سریع سرد کردن فولاد پس از ذوب و فرایند کار سخت تأثیر دارند. سرد کردن فولاد با سرعت بالا، عملیات کوئنچ تمیز نامیده می‌شود. در این حالت ذرات فولاد در اندازه‌های کوچکتری در کنار هم قرار می‌گیرند و قدرت چقرمگی آن افزایش می‌یابد. فرایند کار سخت به منظور افزایش سختی ورق انجام می‌شود. در این روش کریستال‌های مواد سازنده‌ی ورق را جابجا می‌کنند تا استحکام آن افزایش یابد.

با ما در واتسپ در تماس باشید