EMAIL

felezvarzanatlas@gmail.com

تلفن تماس

021-67219

بزرگراه فتح (متوسلیان) بازار فولاد استیل ایران بلوک 3 پلاک 192

ساعت کاری

شنبه – چهارشنبه: 8:00 صبح 17 عصر

پنجشنبه ها : 8:00 صبح 13 ظهر

لوگو شرکت فلزورزان اطلس باستان

لیست قیمت بروز میلگرد استیل VCN100

سایز قیمت شاخه (ریال) قیمت برش (ریال)
10 تماس بگیرید تماس بگیرید
15 تماس بگیرید تماس بگیرید
20 تماس بگیرید تماس بگیرید
25 تماس بگیرید تماس بگیرید
30 تماس بگیرید تماس بگیرید
35 تماس بگیرید تماس بگیرید
40 تماس بگیرید تماس بگیرید
45 تماس بگیرید تماس بگیرید
50 تماس بگیرید تماس بگیرید
55 تماس بگیرید تماس بگیرید
60 تماس بگیرید تماس بگیرید
65 تماس بگیرید تماس بگیرید
70 تماس بگیرید تماس بگیرید

آیا تاکنون در مورد فولاد VCN 100 چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید این فولاد چیست و چه خاصیتی دارد؟ فولاد VCN 100 یا Vanadium Carbide Nitride فولاد پرکاربردی است که خاصیت مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و از دسته فولادهای عملیات حرارت پذیر محسوب می‌شود. از عناصر آن می‌توان به نیترید، کاربید و وانادیم اشاره کرد. دلیل نام‌گذاری آن مخفف ترکیباتی است که در تولید آن به کار گرفته می‌شود. این فولاد در موارد مختلفی کاربرد دارد و برای تولید قطعاتی استفاده می‌شود که لازم است استحکام بسیار بالایی داشته باشند؛ بنابراین نمی‌توان نقش آن را در پیشرفت صنایع مختلف منکر شد.

معرفی فولاد VCN 100

فولاد VCN 100 از جمله فولادهای آلیاژی محسوب می‌شود که طی عملیاتی حرارت پذیر بوده و در استاندارد DIN آلمان به آن فولاد 1.6511 می‌گویند. این فولاد برای تولید قطعاتی که لازم است استحکام و چقرمگی بالا داشته باشند و خصوصا برای تولید قطعات با ابعاد بزرگ مناسب است. مقدار کربن موجود در فولاد 6511 سبب شده است قابلیت سخت کاری سطحی به روش القایی داشته باشد؛ همچنین می‌توان این فولاد را سمانتاسیون و نیتراسیون کرد.  برای آنیل کاری این فولاد باید آن را دو ساعت در دمای 650 تا 700 درجه سانتی‌گراد حرارت داد و سپس باید به‌آرامی آن را در ۱۰ تا ۲۰ درجه در ساعت تا دمای 600 درجه سانتی‌گراد در کوره سرد قرار داد. تولید این فولاد آلیاژی در ایران و در شهرهای اسفراین و اصفهان صورت می‌گیرد.

آنالیز فولاد VCN 100

فولاد VCN 100 متشکل از عناصر شیمیایی مختلفی است. عناصر این فولاد عبارتند از:

عناصرحداقلحداکثر
سیلیسیم0.40
منگنز0.500.80
فسفر0.035
گوگرد0.035
کروم0.901.20
مولیبدن0.150.30
نیکل0.901.20
کربن0.320.40

ویژگی فولاد VCN 100 چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های فولاد VCN 100 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این فولاد داری جوش پذیری متوسطی است. با انواع جوشکاری‌ها مانند جوشکاری قوسی تنگستن گاز، جوشکاری قوس فلزی با گاز و جوشکاری قوس فلزی محافظ قابل جوش دادن است.
  • دارای مقاومت بالا در مقابل سایش و فرسایش است.‌
  • از مقاومت خوردگی متوسطی برخوردار است و در محیط‌های اسیدی زنگ می‌زند و خوردگی پیدا می‌کند؛ ولی می‌توان با لایه محافظ از بروز این مشکل جلوگیری کرد.
  • از مقاومت بالایی در برابر خستگی برخوردار است و می‌تواند به تحمل بارگذاری چرخه‌ای مکرر بدون شکستگی بپردازد.
  • در برابر ترک خوردگی و شکستن در مقابل بارهای ضربه‌ای مقاوم است.
  • عیوب این فولاد را می‌توان با کمک تست التراسونیک مورد آزمایش قرار داد و هر نقص داخلی آن را تشخیص داد.
  • این فولاد، خاصیت مغناطیسی کردن دارد و برای تولید هسته‌های مغناطیسی، ترانسفورماتور و دستگاه‌های الکترومغناطیسی کارایی دارد.
  • نفوذپذیری مغناطیسی بالایی دارد وبه‌راحتی قابل مغناطیس‌زدایی است.
  • فولاد مزبور برای اینکه استحکام خیلی بالایی پیدا کند، تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرد.

کاربرد فولاد VCN 100

در حقیقت فولاد  VCN 100 یک فولاد آلیاژی همه کاره به شمار می‌رود که می توان خواص مکانیکی آن را بهبود بخشید و برای کاربردهای مختلف، عملیات حرارتی و سطحی مورد استفاده قرار داد. این فولاد به علت دارا بودن ویژگی‌های استحکام بالا، چقرمگی و مقاومت سایشی گزینه‌ای عالی برای تولید قطعاتی محسوب می‌شود که قرار است فشارهای زیاد و بارهای سنگین را تحمل کنند.

به علت استحکام  و مقاومت بالا و ویژگی‌های دیگری که در قسمت بالا ذکر کردیم از فولاد عملیات حرارتی VCN 100 می‌توان برای تولید قطعاتی همچون چرخ دنده‌ها، محورها، شفت‌ها، میله‌های اتصال و قطعات پراسترس دیگر در صنایع خودروسازی و هوافضا مورد استفاده قرار داد؛ همچنین از آن برای تولید و ساخت ماشین‌الات سنگین، تجهیزات معدنی، تجهیزات ساختمانی و ..‌. کمک می‌گیرند.

قیمت فولاد VCN 100

قیمت فولاد VCN 100 متاثر از عوامل خاصی بوده و ثابت نیست. مهم‌ترین چیزی که در این زمینه تاثیر می‌گذارد قیمت ارز و دلار و شرایط بازار داخلی و خارجی است. به این معنی که قسمتی از مواد اولیه آن از کشورهای دیگر صادر می‌شود و تحت تاثیر نرخ ارز قرار می‌گیرد. قیمت نفت هم می‌تواند روی آن تاثیر بگذارد به این ترتیب که با افزایش قیمت نفت، قیمت فولاد هم افزایش می‌یابد. علاوه بر مواردی که ذکر شد باید هزینه حمل‌ونقل که برای صادرات پرداخته می‌شود را هم اضافه کرد. موارد موثر دیگر که در قیمت آن تاثیر دارد قیمت سنگ آهن و قیمت مواد اولیه و .‌‌.. است. با این حال برای استعلام قیمت روز فولاد مذکور می‌توانید از طریق سایت ما فلزورزان اقدام کنید.

خرید فولاد VCN 100

خرید VCN 100 از سایت فلزورزان مزایای زیادی دارد؛ چرا که مجبور نیستید به صورت حضوری برای خرید اقدام کنید و وقت و هزینه زیادی متحمل شوید؛ از طرفی همکاران ما با ارائه مشاوره‌های لازم به شما کمک می‌کنند بتوانید به‌راحتی از این سایت خرید کنید. اگر شما هم قصد خرید غیرحضوری این فولاد را دارید بهترین گزینه سفارش آنلاین از طریق همین سایت است‌. بعد از مدت کوتاهی پس از سفارش این محصول باکیفیت، همکاران ما آن را به آدرس تعیین شده شما ارسال می‌کنند. اگر در هنگام سفارش یا در مراحل دیگر با ابهام یا سوالی در این مورد مواجه شدید، کارشناسان ما به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

با ما در واتسپ در تماس باشید